Форум-театр - методика інтерактивної роботи серед різних шарів суспільства, направлена на вирішення соціальних проблем.
Суть методики форуму-театру – це пошук в рамках запропонованого спектаклю разом з учасниками шляхів вирішення проблеми або виходу із складної життєвої ситуації.
Ведучий форуму-театру перед початком спектаклю знайомить учасників-глядачів з проблемою, яку освітлюватиме спектакль. Після спектаклю ведучий шляхом інтерактивного опиту аудиторії з'ясовує рівень усвідомлення групою учасників-глядачів проблеми і її наслідків для всього суспільства і для конкретної людини.
Можливі дороги поліпшення ситуації пропонують самі глядачі – учасники і учасниці форуму-театру.
Керівник та ведучий форуму-театру називається джокером.
Виховний захід "Інтернет-епідемія нашого покоління" розроблений у вигляді форуму-театру і складається з двох дій. В першій дії , яка називається "Загублені в Інтернеті", розкривається проблема залежності молоді від інтернету. В другій - "Як не стати комп'ютерним зомбі?", подаються шляхи реалізації даної проблеми. В третій частині заходу проходить обговорення проблеми учасниками спектаклю та присутніми на форумі.
Цілі роботи
У сучасній формі, з новою інтерактивною методикою, з сучасним музичним супроводом , з допомогою учнів-лідерів допомогти школярам зрозуміти всі негативні сторони надмірного користування Інтернетом та показати шляхи подолання інтернет-залежності.
Формувати навички захисту і збереження репродуктивного здоров'я учнів.
Навчальна користь.
Учасниками форуму-театру є учні школи. В процесі його підготовки у учнів формується певна думка про надмірне користування Інтернетом. Вживаючись в роль акторів, вони , за допомогою різних форм подачі інформації, доносять до аудиторії проблему сучасної молоді.
Загальна тривалість.
Виховний захід розрахований на 30 хвилин. Тривалість процесу обговорення проблеми інтернет-залежності залежить від аудиторії
Навчальний простір
Нова інтерактивна методика "Форум-театр" допомогла провести захід на бажаному рівні.Об'єднуючи техніку надання інформації через акторську гру і вплив на підсвідомість через відчуття, що викликаються створеними в інтерактивному театрі художніми образами, форум-театр впливає на емоційний інтелект людини, формуючи творчий підхід до позитивного вирішення проблеми.
Результати:
Після показу виховного заходу на районному семінарі у Мартоніській ЗШ, захід ( за проханням директора школи) був повторно проведений для учнів школи. Оскільки учасниками форуму-театру були досить авторитетні учні школи, тому більшість присутніх в аудиторії учнів прислухалися до їх думки, до їх порад і зробили для себе правильні висновки.
Співпраця
Даний захід був проведений на районному семінарі вчителів інформатики та вчителів художньо-естетичного циклу та для учнів 8-11 класів у Мартоніській ЗШ. В процесі підготовки заходу проводилася співпраця з учнями-учасниками заходу, психологом школи , яка проводила тематичні соціологічні опитування учнів і приймала участь у третій частині заходу-обговоренні проблеми. Також в обговоренні проблеми брали участь методисти РМК , завідуюча місцевим ФАПом, директор школи, самі учасники спектаклю та вчителі шкіл району.
Учень 11 класу демонстрував власностворену презентацію " Запобігти інтернет-залежності". Кращі художники-учні школи представили аудиторії свої картини, закликавши оточуючих цікавитися мистецтвом більше ніж комп'ютером. В процесі підготовки заходу, учні-учасники зібрали матеріал для сторінки на сайті школи "Ми-за безпечний інтернет".