Наталія Кваша про Microsoft, нові ідеї та оптимізацію сільських шкіл
Лариса Романюк:
На початку квітня у столичній Новопечерській школі двічі звучали імена наших земляків. А після того – лунали гучні оплески на їхню честь.
Двоє колег із Мартоніської загальноосвітньої школи Новомиргородского району Наталія Кваша і Наталія Язан стали переможцями фіналу ХІІ конкурсу «Вчитель-новатор». Цьогоріч у згаданому конкурсі, що його традиційно проводить компанія «Майкрософт Україна» за сприяння Міністерства освіти і науки й Інституту модернізації змісту освіти, брали участь 652 педагоги. Звісно – то були найкращі вчителі з усіх областей України. Тож і перемога тих, хто дійшов аж до моменту нагородження, особливо цінна. Про деякі миті самого конкурсу та післясмак перемоги у ньому ми розпитали у вчителя математики та інформатики Наталії Кваші.
– Наталіє Вікторівно, що спонукало до участі в цьому конкурсі?
– В обласних конкурсах я вже мала позитивний досвід – скажімо, була лауреатом обласного ярмарку педагогічних ідей у 2014 році. Хотілося випробувати себе і у Всеукраїнських змаганнях. Тож, за другою спробою отримала бажаний результат.
– Яка робота передувала?
– Було практичне впровадження конкурсної роботи під час проведення районного семінару вчителів інформатики та художньо-естетичного циклу.
– Чим ви дивували українську освітянську спільноту?
– Конкурсна робота «Інтернет-епідемія нашого покоління» представлена у формі форуму-театру, що складається з двох дій. У першій дії, яка називається «Загублені в Інтернеті», розкривається проблема залежності молоді від Інтернету. В другій – «Як не стати комп'ютерним зомбі?», подаються шляхи реалізації даної проблеми. У фіналі проходить обговорення проблеми учасниками спектаклю та присутніми на форумі.
– Що дала участь у конкурсі? Чого навчила? Що показала? На які свіжі ідеї наштовхнула?
– Була приємно вражена сучасним рівнем Новопечерської школи, вдалою організаційною підготовкою самого форуму. Отримала масу нової інформації під час майстер-класів від учителів-експертів Microsoft. Тепер хочеться втілювати у практику звичайної сільської школи нові методики навчання. Після участі у форумі з’явилося багато нових знайомих і нових тем для спілкування.
– Чи піднімалося питання оптимізації сільських шкіл? Якщо оптимізація (реорганізація) закладів освіти потрібна, то в якому вигляді?
– Мета заходу була іншою. Питання обговорювалося лише в кулуарах між представниками сільських шкіл, які, як і я, мають надію, що реорганізація в тому вигляді, в якому нам її подають як панацею, не відбудеться.
– Дякую за цікаву розмову й… математичну лаконічність.
Лариса РОМАНЮК
P.S. Керівник освітніх програм «Майкрософт Україна» Роман Рудюк переконаний: саме використання сучасних технологій може зробити навчання цікавим, а хороших учителів – винятковими. І не має значення, в якій школі запроваджуються ті сучасні технології: на Печерських пагорбах чи в степах Кіровоградщини – ефект від них буде однаковісіньким – позитивним.
За матеріалами сайту "З перших уст"
http://zpu.kr.ua/nauka-2/1675-nataliia-kvasha-pro-microsoft-novi-idei-ta-optymizatsiiu-silskykh-shkil
|