Дана робота є короткотривалим міжпредметним ( інформатика, правознавство, технології) інформаційно-творчим колективним проектом.
В процесі роботи були виконані такі етапи проекту:
Назва етапу
|
Зміст роботи
|
Обґрунтування проекту
|
Метою даної роботи є дослідження видів покарань за кіберзлочини різного характеру, ознайомлення з професією кіберполіцейського. Соціальна значущість проекту полягає в тому, щоб донести до учнів розуміння відповідальності за скоєний кіберзлочин, а також розуміння того, що не знання закону не звільняє від відповідальності.
Клас об'єднується в три групи:
Завдання для групи № 1 Збір інформації про поняття кіберзлочну та види кіберзлочинів.
Завдання для групи №2 Збір інформації про види покарання за скоєні кіберзлочини.
Завдання для групи №3:Збір інформації про нову структуру національної поліції-кіберполіцію. Створення презентації для захисту проекту.
|
Пошуковий
|
Дослідження проблеми й збір інформації ; вибір оптимального варіанта виконання проектного завдання ; розроблення плану роботи над проектним завданням; добір матеріалів та інструментів; вибір форми презентації результатів проекту
|
Технологічний
|
Здійснення діяльності кожного учасника проекту згідно з планом роботи над проектним завданням (реалізація проекту); підготовка презентації результатів проекту
|
Заключний
|
Захист проекту у вигляді презентації відбувся на виховній годині в класі , де було оцінено результ виконання проекту, колективні і особисті досягненя учасників проекту. Презентацію завантажили на сайт вчителя інформатики та сайт школи. Створили стіну padlet та розмістили на ній знайдену інформацію.
|
Цілі роботи.
- Ознайомлення учнів з поняттям "кіберзлочин", професією кіберполіцейського
- дослідження видів покарань за кіберзлочини різного характеру.
- формування розуміння відповідальності за скоєні кіберзлочини.
Навчальна користь.
Використання даної проектної діяльності в навчальному процесі дає можливість досягнути учням таких результатів:
- планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати;
- використовувати багато джерел інформації;
- самостійно збирати і накопичувати матеріал;
- аналізувати, співставляти факти, аргументувати свою думку; приймати рішення;
- установлювати соціальні контакти (розподіляти обов'язки, взаємодіяти один з одним);
- створювати "кінцевий продукт" - матеріальний носій проектної діяльності (доповідь, реферат, фільм тощо);
- представляти створене перед аудиторією;
Загальна тривалість.
Проект короткотривалий, тривалістю три неділі. Перший тиждень працювала група 1, збирала інформацію про види кіберзлочинів. Ця інформація була передана групі 2 і під час другого тижня група 2 працювала над пошуком видів покарань для знайдених кіберзлочинів. Третього тижня працювала група3 над створенням звіту проекту та пошуком інформації про кіберполіцію.
Німецький педагог А. Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки .
В результаті даного проекту учні навчалися:
- визначати основні і поточні мету і завдання;
- шукати шляхи їх вирішення, обираючи оптимальні;
- здійснювати і аргументувати вибір;
- передбачати наслідки вибору;
- діяти самостійно (без підказки);
- порівнювати отриманий результат з тим, що потребується;
- об'єктивно оцінювати процес (саму діяльність) і результат проектування.
- Співробітництво.
Учні вдосконалили навички роботи в групах, навчилися співпрацювати з іншими групами, оскільки робота над даним проектом була взаємозалежною.
- Побудова знань і критичне мислення.
Робота над даним проектом поглибила знання учнів 10 класу з правознавства, інформатики, технологій. Вони з задоволенням визначали види кіберзлочинів і знаходили способи покарань для них. Деякі учні пропонували свої варіанти, уявляючи себе компетентними юристами, суддями, адвокатами, кіберполіцейськими, таким чином освоюючи ази цих професій.
- Саморегулювання.
Результат проекту завантажений на сайт вчителя інформатики та сайт школи в розділ новин. Дана робота була представлена на районному веб-квесті "Ми-за безпечний інтернет"
- Реальне вирішення проблем і інновації.
Наразі кіберзлочини є реальною проблемою нашого суспільства. Ознайомившись зі знайденим матеріалом, учні розуміють, що можуть бути покарані за навіть самий не значний злочин-злам сторінки соцмережі , наприклад ВК.
- Використання ІКТ для вивчення.
Для реалізації проекту використовувалася робота з пошуковими системами інтернету, робота з пакетом Microsoft Office та документом Padlet.
- Комунікативність.
Результат проекту-презентація та стіна Padlet, які можна переглядати на виховних годинах, батьківських зборах, розмістити на сайті чи блозі, поширити в соцмережах.