Анотація педагогічного досвіду :
«Формування інформаційної культури і інформатичної компетентності учнів, шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в навчальний процес»
Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Людство сьогодні перебуває в технологічній фазі науково-технічної революції, коли стрімко міняється техніка й технології, і щоб встигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися.
Активне впровадження інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства торкнулося і системи освіти. Однак цей підхід висуває нові вимоги до підготовки вчителя-предметника, ставить перед ним нові проблеми, змушує освоювати нову техніку й створювати нові методики.
Щоб іти в ногу з часом, учитель повинен володіти основами інформаційних технологій, мати уявлення про найбільш поширену в даний час операційну систему Windows, уміти працювати в поширених комп’ютерних програмах, зокрема, Microsoft Word, Ехсеl, РоwerPoint і низкою інших спеціалізованих програм, пов’язаних з предметною діяльністю вчителя, користуватися Інтернетом, а також уміти використовувати знання учнів про комп’ютер, котрі останні отримують на уроках інформатики.
Вчитель , що освоїв персональний комп’ютер (ПК), швидко переконується, що з його допомогою писати, малювати, креслити і робити безліч інших справ можна більш продуктивно, ніж без нього. Набрати на комп’ютері і роздрукувати на принтері завдання для контрольної роботи значно швидше і зручніше, ніж писати їх вручну. Один раз уведені в пам'ять комп’ютера, вони можуть бути роздруковані, причому у разі потреби зміст завдань легко відкоригувати. Комп’ютер, що має доступ до Інтернету, може допомогти вчителю, учню в отриманні різноманітної і корисної додаткової інформації.
Комп’ютер універсальний. При роботі з ним можна використовувати всі корисні напрацювання програмованого навчання, ним можна замінити телевізор і кінопроектор, таблиці, плакати, калькулятори і багато іншого. І чим більше працюєте з певною технікою, тим швидше ваші певні дїї доходять до автоматизму
Oсновні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках математики :
- підготовка друкованих роздаткових матеріалів (контрольні, самостійні роботи, дидактичні картки для індивідуальної роботи);
- мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу (презентації, навчальні відеоролики,);
- інтерактивне навчання в індивідуальному режимі;
- обробка учнями експериментальних даних (побудова таблиць, графіків,);
- контроль рівня знань з використанням тестових завдань;
- використання на уроках і при підготовці до них інтернет-ресурсів.
За період роботи над даною проблемою , за допомогою СІТ , мною та моїми учнями були виготовлені такі розробки:
Розробка |
Автор |
Конспект уроку математики в 6 класі «Побудова діаграм за допомогою комп’ютера» |
Кваша Н.В |
Конспект уроку математики в 6 класі «Побудова графіків за допомогою комп’ютера» |
Кваша Н.В |
Система уроків з алгебри у 9 класі «Ймовірність випадкової події. Статистика» ( з ІКТ супроводом) ( 5 уроків) |
Кваша Н.В |
Конспект уроку алгебри (повторення) в 8 класі «Побудова графіків функцій , вивчених в 8 класі, за допомогою комп’ютера » |
Кваша Н.В |
Конспект уроку інформатики в 10 класі «Маркетинг та комп’ютерні презентації» |
Кваша Н.В |
Презентація пояснення нової теми «Ймовірність випадкової події» |
Кваша Н.В |
Презентація пояснення нової теми «Поняття про статистику» |
Кваша Н.В |
Тести до тем: «Ймовірність випадкової події» ( 9, 11 класи) , «Дії над раціональними числами» ( 6 клас)…. |
Кваша Н.В |
Буклет «Площі фігур» |
Кваша Н.В, студент-практикант Дємєнєв М.В. |
Відеоролик «Піфагор Самоський» |
Учні 8 класу: Армаш Р., Скляров О., Єрьомко О. |
Відеоролик «Інтеграл» |
Учні 11 класу: Шарпар В., Хайновська Н., Кадуков Д. |
Презентація «Чотирикутники» |
Учениця 10 класу Зрівець Вікторія |
Презентація «Види діаграм» |
Учень 10 класу Бондаренко Руслан. |
Презентація «Історія розвитку теорії ймовірності та статистики» |
Учні 11 класу Шарпар Анастасія та Гержован Юлія. |
Презентація педагогічного досвіду |
Кваша Н.В |
СІТ в виховній роботі |
|
Відеоролик «Символи України» |
Кваша Н.В |
Відеоролик «Моя держава-Україна» |
Кваша Н.В |
Відеоролик «Голодомор» |
Кваша Н.В |
Презентація «Молодь обирає здоровий спосіб життя» |
Кваша Н.В |
Відеоролик «Інтер’єр» |
Учень 7 класу Армаш Р. |
Презентація «Бій під Крутами» |
Кваша Н.В |
Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках математики набуває дуже великого значення. Комп’ютер з мультимедіа в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі. Все це дозволяє: вивести сучасний урок на якісно новий рівень:
- підвищувати статус вчителя;
- впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології;
- розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;
- використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
- ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів;
- полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів.
Висновки
Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.
Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках математики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків, які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовувати як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання .
Особливим аргументом використання комп’ютерної підтримки на уроці став великий інтерес учнів до інформатики та їхнє бажання оволодіти навичками роботи з комп’ютером.
Використання інформаційних технологій дає можливість:
- здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність (комп’ютерне моделювання);
- формувати інформаційну культуру, уміння обробляти інформацію;
- розвивати мислення;
- готувати учнів до майбутньої професійної діяльності.
Мультимедійні засоби можна використовувати в різних ситуаціях:
- під час вивчення нового матеріалу;
- для узагальнення та систематизації знань;
- для повторення;
- для контролю засвоєного матеріалу;
- семінари, вікторини, позаурочні заходи.
Розробка комп’ютерних уроків вимагає особливої підготовки. Хочеться зауважити, що інформаційно-комп’ютерні технології – це досить потужні механізми, які мають багато можливостей. Але вони не заміняють викладача, а можуть бути тільки інструментом у руках викладача. Причому таким інструментом, який є потужним у своїх функціях, і має дуже великий ресурс використання.
Інструмент «виконує» завдання того, хто ним керує. Таким чином, і ставитися до цих технологій треба лише як до інструменту, зробленого для полегшення праці, а не до генератора команд та ідей.
Таким чином, настав час озброїти вчителя новим інструментом і результат негайно позначиться на наступних поколіннях.