Головна | Анотація педагогічного досвіду | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт  Наталії  Кваші

Вчителя математики та інформатики Мартоніського ліцею
Новомиргородської районної ради Кіровоградської області

 Електронна адреса:    kvashanata@ukr.net









Меню сайту





Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Категорії розділу




Анотація педагогічного досвіду :

«Формування інформаційної культури і інформатичної компетентності учнів, шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в навчальний процес»

Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Людство сьогодні перебуває в технологічній фазі науково-технічної революції, коли стрімко міняється техніка й технології, і щоб встигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися.

Активне впровадження інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства торкнулося і системи освіти. Однак цей підхід висуває нові вимоги до підготовки вчителя-предметника, ставить перед ним нові проблеми, змушує освоювати нову техніку й створювати нові методики.

Щоб іти в ногу з часом, учитель повинен володіти основами інформаційних технологій, мати уявлення про найбільш поширену в даний час операційну систему Windows, уміти працювати в поширених комп’ютерних програмах, зокрема, Microsoft Word, Ехсеl, РоwerPoint і низкою інших спеціалізованих програм, пов’язаних з предметною діяльністю вчителя, користуватися Інтернетом, а також уміти використовувати знання учнів про комп’ютер, котрі останні отримують на уроках інформатики.

Вчитель , що освоїв персональний комп’ютер (ПК), швидко переконується, що з його допомогою писати, малювати, креслити і робити безліч інших справ можна більш продуктивно, ніж без нього. Набрати на комп’ютері і роздрукувати на принтері завдання для контрольної роботи значно швидше і зручніше, ніж писати їх вручну. Один раз уведені в пам'ять комп’ютера, вони можуть бути роздруковані, причому у разі потреби зміст завдань легко відкоригувати. Комп’ютер, що має доступ до Інтернету, може допомогти вчителю, учню в отриманні різноманітної і корисної додаткової інформації.

Комп’ютер універсальний. При роботі з ним можна використовувати всі корисні напрацювання програмованого навчання,  ним  можна замінити телевізор і кінопроектор, таблиці, плакати, калькулятори і багато іншого. І чим більше працюєте з певною технікою, тим швидше  ваші певні дїї доходять до автоматизму

Oсновні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках математики :

  • підготовка друкованих роздаткових матеріалів (контрольні, самостійні роботи, дидактичні картки для індивідуальної роботи);
  •  мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу (презентації,  навчальні відеоролики,);
  •  інтерактивне навчання в індивідуальному режимі;
  •  обробка учнями експериментальних даних (побудова таблиць, графіків,);
  •  контроль рівня знань з використанням тестових завдань;
  •  використання на уроках і при підготовці до них інтернет-ресурсів.

За період роботи над даною проблемою , за допомогою СІТ , мною та моїми учнями були виготовлені такі  розробки:

Розробка

Автор

Конспект уроку  математики в 6 класі «Побудова діаграм за допомогою комп’ютера»

Кваша Н.В

Конспект уроку  математики в 6 класі «Побудова  графіків за допомогою комп’ютера»

Кваша Н.В

Система уроків з алгебри у 9 класі «Ймовірність випадкової події. Статистика» ( з ІКТ супроводом) ( 5 уроків)

Кваша Н.В

Конспект уроку   алгебри (повторення) в 8 класі «Побудова графіків функцій , вивчених в 8 класі, за  допомогою комп’ютера »

Кваша Н.В

Конспект уроку інформатики в 10 класі «Маркетинг та комп’ютерні презентації»

Кваша Н.В

Презентація пояснення нової теми «Ймовірність випадкової події»

Кваша Н.В

Презентація пояснення нової теми «Поняття про статистику»

Кваша Н.В

Тести до тем: «Ймовірність випадкової події» ( 9, 11 класи) , «Дії над раціональними числами» ( 6 клас)….

Кваша Н.В

Буклет «Площі фігур»

Кваша Н.В, студент-практикант Дємєнєв М.В.

Відеоролик «Піфагор Самоський»

Учні 8 класу: Армаш Р., Скляров О., Єрьомко О.

Відеоролик «Інтеграл»

Учні 11 класу: Шарпар В., Хайновська Н., Кадуков Д.

Презентація «Чотирикутники»

Учениця 10 класу Зрівець Вікторія

Презентація «Види діаграм»

Учень 10 класу Бондаренко Руслан.

Презентація «Історія розвитку теорії ймовірності та статистики»

Учні 11 класу Шарпар Анастасія та Гержован Юлія.

Презентація педагогічного досвіду

Кваша Н.В

СІТ в виховній роботі

Відеоролик «Символи України»

Кваша Н.В

Відеоролик «Моя держава-Україна»

Кваша Н.В

Відеоролик «Голодомор»

Кваша Н.В

Презентація «Молодь обирає здоровий спосіб життя»

Кваша Н.В

Відеоролик «Інтер’єр»

Учень 7 класу Армаш Р.

Презентація «Бій під Крутами»

Кваша Н.В

            

Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках математики набуває дуже великого значення. Комп’ютер з мультимедіа в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі. Все це дозволяє: вивести сучасний урок на якісно новий рівень:

  • підвищувати статус вчителя;
  • впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології;
  • розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;
  • використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
  • ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів;
  • полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів.

Висновки

Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.

Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках математики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків, які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовува­ти як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання .

Особливим аргументом використання комп’ютерної підтримки на уроці став великий ін­терес учнів до інформатики та їхнє бажання оволо­діти навичками роботи з комп’ютером.

Використання інформаційних технологій дає можливість:

  • здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність (комп’ютерне  моделювання);
  • формувати інформаційну культуру, уміння об­робляти інформацію;
  • розвивати мислення;
  • готувати учнів до майбутньої професійної ді­яльності.

Мультимедійні засоби можна використовувати в різних ситуаціях:

  • під час вивчення нового матеріалу;
  • для узагальнення та систематизації знань;
  • для повторення;
  • для контролю засвоєного матеріалу;
  • семінари, вікторини, позаурочні заходи.

Розробка комп’ютерних уроків вимагає особливої підготовки. Хочеться зауважити, що інформаційно-комп’ютерні технології – це досить потужні механізми, які мають багато можливостей. Але вони не заміняють викладача, а можуть бути тільки інструментом у руках викладача. Причому таким інструментом, який є  потужним у своїх функціях, і має дуже великий ресурс використання. 

Інструмент «виконує» завдання того, хто ним керує. Таким чином, і ставитися до цих технологій треба лише як до інструменту, зробленого для полегшення праці, а не до генератора команд та ідей.

         Таким чином, настав час озброїти вчителя новим інструментом і результат негайно позначиться на наступних поколіннях.

16.10.2024   Середа 











Мої профілі

      
    

     



   Вхід на сайт







Пошук













Архів записів





Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz